Cēsu novadā atjauno segumu uz reģionālā autoceļa Cēsis–Vecpiebalga–Madona (P30) 25 kilometru garumā no dzelzceļa pārvada līdz Vecpiebalgai (24,60–49,04 km). Darbus plānots pabeigt augusta beigās.
Braukšanas ātrums visā būvobjektā būs 70 km/h, darbu vietā – 50 km/h vai 30 km/h.
Ceļam veiks bedrīšu remontu, atsevišķās vietās arī labos ceļa profilu un iesēdumus, kā arī visā posmā izbūvēs virsmas apstrādi. Savukārt dzelzceļa pārvadam būvobjekta sākumā (24,63-24,68 km) veiks nepieciešamos periodiskās uzturēšanas darbus. Atjaunos ceļa aprīkojumu, nomainīs bojātās ceļazīmes, kā arī uzklās ceļa horizontālos apzīmējumus.
Autoceļa P30 posms no dzelzceļa pārvada līdz Brežģu kalnam (24,60–38,00 km), kā arī pārvads pār dzelzceļu pārbūvēts un tilts pār Gauju uzbūvēts no jauna 2015./2016. gadā, savukārt P30 no Brežģu kalna līdz Vecpiebalgai (38,00–49,00 km) – 2016./2017. gadā. Darbi veikti, izmantojot Eiropas Savienības 2014.–2020. gada plānošanas perioda Eiropas reģionālās attīstības fonda līdzfinansējumu valsts reģionālo autoceļu pārbūvei.
Lai nodrošinātu ceļa ilgtspēju, tam ir savlaicīgi jāatjauno virskārtu, šos darbus veic pēc 6–12 gadiem, atkarībā no satiksmes intensitātes un pielietotās tehnoloģijas. Pēc šāda kalpošanas perioda ceļu virskārtā parādās nodiluma un noguruma pazīmes. Plaisas virskārtā ir mazas un tās var konstatēt tikai speciālisti. Ja autoceļa seguma virskārtu nenomaina, ūdens paplašina plaisās un piekļūst ceļa apakšējām kārtām, tās tiek bojāts. Rezultātā nākamais remonts būs jau krietni dārgāks.
Darbus veic SIA Limbažu ceļi par līgumcenu 783 528,00 eiro (ar PVN), darbus finansē no valsts budžeta. Būvuzraudzību nodrošina PA BPU&IngWay.
Informāciju sagatavoja VSIA Latvijas Valsts ceļi Komunikācijas daļa